Utilitzem cookies pròpies i/o de tercers per fer l'anàlisi de la navegació dels usuaris de la nostra web. Més informació.
L’ICAT analitza en una conferència la nova ordenança de benestar animal de Tarragona
15/12/2017Tarragona, 15 de desembre 2017. La Secció de Dret Animal de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Tarragona ha organitzat aquesta tarda una conferència per analitzar els principals aspectes de l’Ordenança de Benestar Animal de Tarragona, aprovada aquest any 2017 després de diversos anys de deliberacions i que recentment ha entrat en vigor. La xerrada ha anat a càrrec de l’advocada Aina Paredes, que ha fet una aproximació del marc legislatiu sobre aquesta matèria, i Marta Reynals, també advocada, que ha analitzat amb detall la nova normativa aprovada per l’Ajuntament de Tarragona.
L’Ordenança de Benestar Animal de Tarragona suposa un avenç en el reconeixement dels drets dels animals, en un context marcat per la llei catalana, una de les més restrictives, i l’enduriment en la persecució dels delictes contra els animals que incorpora el Codi Penal de 2015. En aquest sentit, Tarragona ha fet un pas endavant seguint l’estela de l’ordenança municipal de Barcelona, considerada un referent.
Segons les ponents d’aquesta conferència, l’ordenança suposa un salt qualitatiu molt important en matèria de benestar animal, amb un increment molt significatiu dels drets dels animals i les sancions a les persones que els vulnerin. Tot i això, també s’han evidenciat alguns punts foscos, com el registre d’ADN al cens d’animals per poder perseguir, per exemple, als responsables de les deposicions a les zones on no està permès, una mesura avançada que encara no s’ha implementat i que les ponents han titllat com a “difícil d’aplicar”.
Per a més informació:
Departament de Comunicació de l’ICAT
Telèfon: 977 21 23 60
comunicacio@icatarragona.com
www.icatarragona.com